Barion Pixel

Iskolaérett gyermek – Erősítsük lelkileg!

Iskolaérett gyermek – Erősítsük lelkileg!

Iskolaérett gyermek

Iskolaérett a gyermek, ha testileg, szellemileg és lelkileg eléri az életkorának megfelelő szintet.  Ezek az iskolaérettség kritériumai. Az óvodákban komplex személyiségfejlesztő munka folyik, amelynek során a gyermekeket az iskolai életre készítjük fel.

Óvodapedagógusként nagyon fontosnak tartom, hogy a szülők is segítsék gyermeküket pszichikus és szociális szempontból, az érzelmi érettség kiegyensúlyozottsága terén.

Helyezzük előtérbe a gyermekek lelki egészségének fontosságát!

Iskolaérett gyerkőc lelki egészsége

Az iskolába kerülő gyermeknek sok új dologgal kell megbirkóznia az iskolakezdés során. Ezért rendkívül fontos, hogy kezdetektől fogva olyan támogatást kapjon a szülőktől, ami biztosítja számára az érzelmi kiegyensúlyozottságot.

  • Lelkileg készüljünk vele az iskolára, hasonlóan mint ahogyan az ovira készülésnél is tettük!
  • Menjünk el együtt megnézni az iskolát! Ismerkedjünk a tanító nénivel!
  • Elsősorban tanító nénit válasszunk számára, mert hozzá fog kötődni, nem az iskolához!
  • Beszélgessünk sokat róla, hogy milyen jó lesz, ha már ő is tud majd meséket olvasni és számolni. Például: Ki fogja tudni számolni, hogy hány forint lesz a zsebpénze.
  • Milyen klassz dolog, hogy ő már olyan nagy lett, hogy iskolás lesz! Kezdjünk el vásárolni, csemeténknek tetsző tolltartót, táskát, iskolai élethez szükséges eszközöket!
  • Vegyünk részt a nyílt napokon! Ismerkedjünk a leendő osztálytársakkal!

Ezekkel a lépésekkel, segítünk a gyermeknek érzelmileg ráhangolódni az iskolakezdésre és számára is izgalmas és várt eseménnyé tenni. Ezzel tudjuk csökkenteni a szorongást, hogy ne legyenek félelmek a gyerekekben és a szülői félelmek is elillanjanak!

Iskolaérett nebuló lelki élete

Az iskolaérett gyermek lelki életének ápolásához, nagyon fontos, hogy a szülő a gyermekkel őszinte, bizalomteljes kapcsolatot építsen ki. Ez kialakul a szeretetteljes gondoskodás, folyamatos segítségadás a sok közös játék és beszélgetések kapcsán, ha a szülő tényleg figyel a gyermekére.

Arról viszont kevés szó esik, hogy mennyire fontos lenne, a gyerkőcöket megtanítani az érzéseik kifejezésére. Az iskolaérett gyermek, úgy fog tudni megküzdeni még jobban az iskolai élet feladataival, ha érzelmileg kiegyensúlyozott tud maradni!

Ehhez a szülők nagyon sokat segíthetnek azzal, hogy megtanítják a gyermeküknek az érzelmek felismerését és kifejezését. Nemcsak azért, mert a gyermek megkönnyebbül a kifejezésük által, hanem azért is, mert a szülő így tud információhoz jutni. Időben tudomást szerezhet arról, mi zajlik a gyermekben és milyen segítségre van szüksége. Mielőtt kialakulna egy szorongásos vagy depresszív állapot, meg lehet előzni a megfelelő beszélgetésekkel vagy intézkedésekkel.

Iskolaérett gyermek érzelmi kommunikációja

Időben szoktassuk a gyerkőcöt arra, hogy a családban beszéljünk az érzésekről! Tegyük szokássá! Ezzel tulajdonképpen fejlesztjük egymás érzelmi intelligenciáját, amely segítségünkre lesz a hétköznapi problémák megoldásában.

Az óriási megkönnyebbülés, ha kimondhatjuk az érzéseket, amelyek nyomasztanak bennünket! Ezek kimondásakor tudatosulhat, hogy mi a probléma. Így fókuszálhatunk a megoldások keresésére.

Tehát fontos, a sok beszélgetés a gyermekkel és gyakorolni az érzések kifejezését. A kamaszkori hullámvasúton is nagy szolgálatot fog tenni a szülőknek, ha időben kialakítanak egy őszinte, érzelmekről szóló kommunikációt a gyermekeikkel.

Olyan eszközt adunk a gyerkőc kezébe, amellyel az iskolában dolgozó felnőttekkel és az ott tanuló gyerekekkel is eredményesebben fog kommunikálni. A legfontosabb, hogy amint az érzelmei jeleznek, hogy valami nincs rendben és nem tudja megoldani egyedül, akkor kérjen segítséget!!!

Segítsünk tehát szülőként, hogy lelkileg is erős, iskolaérett gyermek lépjen be az iskola kapuján!