Barion Pixel

Anyai feladat – Így fejleszd gyermeked érzelmi intelligenciáját!

Anyai feladat – Így fejleszd gyermeked érzelmi intelligenciáját!

Anyai feladat

A szeretet átadása és megtanítása a legszebb anyai feladat

A gyermeknevelés során, bármelyik anyai feladat lehet kiemelkedő fontosságú. Különbözőek vagyunk és mindannyian máshogyan gondolkodunk.  Abban mégis egyetérthetünk, hogy a szeretet és a szeretet képességének megtanítása a legértékesebb és legszebb anyai feladat. Ezt pedig a legtermészetesebb módon tesszük. Egyszerűen csak úgy, hogy szeretünk.

Szeretetünkkel együtt – amely áthatja az egész nevelési folyamatot – még sok-sok érzést tanítunk gyermekünknek:

  • A hála érzését, mert amikor csak ránézünk, hálát érzünk azért, hogy van.
  • Az öröm és gondtalanság érzését, hiszen boldogsággal nevelgetjük és a gyermekévek gondjait természetesen (legjobb esetben) mi viseljük, nem ő.
  • A biztonság érzését, mert megpróbálunk mindent biztosítani számára.
  • Az elfogadás érzését, mert úgy fogadjuk el, amilyen. Mindig megbocsátunk neki.
  • A gyengédség érzését, ahogyan szeretgetjük, ápoljuk őt, és gondoskodunk róla.
  • A meglepődés érzést, amikor rácsodálkozunk minden új “tudományára”.
  • A gyermekben kialakul a bizalom érzése, mert tudja, hogy mindig számíthat ránk és mi is bízunk benne.
  • Az elismerés érzését, amikor megdicsérjük őt.
  • A hit érzését, mert érzi, hogy hiszünk benne.
  • Az önbizalom érzését, mert mindig biztatjuk és hiszünk abban, hogy meg tudja csinálni, amit akar.
  • A türelem érzését, mert határtalan türelemmel neveljük fel.
  • Az érdeklődő érzést, hiszen mindig érdekel bennünket, hogy mi történik vele.
  • Az aggódás és félelem érzését, amikor betegség vagy bármilyen probléma adódik.
  • Sok-sok boldogtalan érzés is végigkíséri a gyermeknevelést, amelyek: bánatos, bosszús, elcsigázott, fáradt, feszült, frusztrált, gyötrődő, ingerlékeny, nyugtalan, tanácstalan, tehetetlen, stb. stb., hosszasan folytathatnánk még a sort.

Tehát miközben felneveljük gyerkőceinket, a szeretet érzése mellett, hihetetlen sok érzést tanítunk nekik. A mindennapok során is számtalan érzéssel találkozunk, amelyeket együtt is, illetve ők külön-külön is megélnek.

Az érzéseket nem elég megélni, beszélni is kell róla

Az érzelmi nevelésben nem fektetünk elég hangsúlyt és nem vagyunk eléggé tudatosak. Miben? Abban, hogy nem elég megmutatni és megélni az érzéseket. Ahhoz, hogy gyermekünk könnyebben megtanulja, meg is kell nevezni őket. Többségében, erre nem nagyon szoktunk figyelni, különösen akkor, ha minket sem így neveltek. Anyanyelvünk csodálatosan szép, rendkívül kifejező és gazdag, ennek ellenére csak töredékét használjuk az érzések szókincstárának.

Többnyire inkább megéljük az érzéseket, de nem nevezzük meg őket! Talán még magunknak sem, és gyermekünknek sem.

Nem szokás beszélni az érzésekről! Ezen változtatni kell! Beszéljünk az érzésekről!

Az életünk sok területén kihasználhatnánk a benne rejlő segítő lehetőségeket:

  • érzelmi intelligencia fejlesztéséhez
  • a lelki- és fizikai betegségek megelőzéséhez
  • az önismeretünk fejlesztéséhez
  • konfliktusmegoldásokhoz
  • tudatosabb és kontrolláltabb életvitelhez
  • eredményesebb és boldogabb emberi kapcsolatainkhoz
  • a társadalomban és a munkaerőpiacon a megfelelő helyünk megtalálásához

Sok segítséget ad, csupán az, hogy megnevezzük az érzéseket. Ha megnevezzük már felismertük és ki is mondtuk. Ez az önismeretünk fejlődése szempontjából, az érzelmi tudatossághoz és az érzelmek kezeléséhez is szükséges.

Édesanyaként a legnagyobb kincs tudni, hogy mit érez gyermekünk! Hogyan mondja el, ha nem tanítjuk meg rá?

A legszebb anyai feladat és a legfontosabb

Tanítsuk meg gyermekünknek az érzelmeket! Mutassuk és mondjuk is! Beszéljünk róla! Tanítsuk meg, hogy ő is mondja és mondhassa! Idővel egyre többet fog felismerni és megérteni. Kezdjük el, már három éves kortól és tudatosan figyeljünk erre! E cél eléréséhez készült a Csillagtündér mesésjáték módszer  az édesanyáknak és óvodapedagógusoknak is, egyedülálló és hatékony segítségként.

Egyszerű lépésekkel és eszközökkel játékosan megtanítható a hat alapérzelem. Az óvodai életben a gyerekek magukba szívják az érzelmekről szóló Csillagtündér meséket. A hozzá kapcsolódó játékokat nagyon szeretik, önállóan is tudják használni és ennek eredményeként élvezettel és már sokkal tudatosabban beszélnek az érzéseikről. Olyan érzelmi szókincstárra tesznek szert, amellyel még az alsós kisiskolások sem rendelkeznek. A használati útmutató és eszközök mellé, konzultáció is jár a módszerhez, amellyel személyes, egyéni igény szerinti támogatást kap, aki ezt az eszközrendszert használja.

A legszebb és legfontosabb anyai feladat, szeretettel megalapozni gyermekünk érzelmi intelligenciáját, hogy boldog és lelkileg egészséges felnőtt lehessen!