Barion Pixel

Bemutatkozás

Bemutatkozás

Hogyan született meg Csillagtündér?

Pintér Krisztina

Gyakorló óvodapedagógus, Budapesten él és dolgozik. 

2009 óta foglalkozik az erőszakmentes kommunikációval. Kolléganőjével közösen dolgozták ki a Tündérnyelvet, majd ezt követte Csillagtündér története és a módszer, amelyet már egyedül készít 2014 óta.

Csillagtündér

A gyerekek számára is könnyen megérthető, kezelhető módszer, amely segíti őket az érzelmek kifejezésében.

Az érzelmek kifejezése az asszertív kommunikáció alapja.

A Csillagtündér módszertan elsősorban a szülőkhöz szól, könyv és konzultáció formájában segít elsajátítani a módszert.

Mérföldkövek

  • 2006-ban kezdtem el óvodapedagógusi hivatásomat két gyermekes édesanyaként.
  • 2009. Találkozásom és elköteleződésem az Erőszakmentes Kommunikáció (EMK) módszerrel. A könyv szólított meg, ezt követte az akkreditált képzés elvégzése.
  • 2011-ben lehetőséget kaptunk az ovis eredményeink bemutatására egy országos szakmai konferencián. Film készült a Csillaggyertyafény Alapítvány támogatásával a csoportunkba járó gyermekekről, akik már megtanulták a helyes konfliktusmegoldást. Ebben az évben indítottuk útjára a “Tündérnyelv” weboldalt Vasvári Tünde kolléganőmmel, barátnőmmel.
  • 2014-ben írtam meg “Csillagtündér és az érzések” c. mesekönyvemet.
  • 2018-ban készítettem el a módszerhez szükséges eszközöket, amelyeket a következő 2 évben kipróbáltunk és sikerrel használtunk a csoportunkban Gyárfás Krisztina kolléganőmmel.
  • 2020-ban indult útjára a széles közönség számára a Csillagtündér módszer a képeskönyvvel, az eszközökkel – és a weboldallal.
  • 2021-ben óvodám kerületében, az óvodapedagógiai szakmai napra készült kiadványban, “Érzelmi intelligencia fejlesztése Csillagtündér módszerrel” című írásommal jelenhettem meg a kollégák számára.
  • A Csillagtündér módszer bekerült a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Egyesített Óvoda  pedagógia eszköztárába.
  • A 2021-22. nevelési évben a Meséskert Tagóvodában, már minden gyermek számára elérhetővé vált a Csillagtündér foglalkozásokon való részvétel.
  • BUDAPEST FŐVÁROS XIII. KERÜLETI ÖNKORMÁNYZAT EGYESÍTETT ÓVODA 2022. évben a “Korszerű családpedagógia – a szülői szerepek támogatása az óvodapedagógus/gyógypedagógus szemüvegén keresztül” témában kiírt SZAKMAI PÁLYÁZATÁN első helyezést értem el, amely a Csillagtündér mesésjáték módszer szakmai elismerése.

  • Vezetőimnek és kollégáimnak köszönhetően a 2023-as nevelési évben, Angyalföld összes óvodájának minden óvodai csoportjában bevezetésre kerül a Csillagtündér mesésjáték módszer, amelynek eredményeként 3000 gyermek lelki egészségének megóvása érdekében szolgálhatunk egyedülálló módon és hatékonyan.

  • 2024. év első félévében – a Zuglói Egyesített Óvodával kötött megállapodás alapján – a XIV. kerületben is, minden óvodai csoportban bevezetésre kerül a Csillagtündér módszer, amelynek módszertanát személyesen adom át az óvodapedagógus kollégáknak, hasonlóan mint Angyalföldön.

Pintér Krisztina

A "Tündérnyelv"-től Csillagtündérig

Beszéljünk az érzéseinkről!

Történetem

A gyermekek iránti rajongásom kislányaim születését követően vezetett oda, hogy pályamódosítóként óvodapedagógus diplomát szereztem. A korábbiakhoz képest felére csökkent jövedelemmel, de annál nagyobb boldogsággal kezdtem óvó néniként dolgozni.

Saját és ovis gyermekeim nevelése nagy kihívások elé állított. Megoldásokat kerestem a gyermekek közötti konfliktusokra is. Így köteleződtem el az Erőszakmentes Kommunikáció (EMK) iránt. Ezt kolléganőmmel sikeresen használtuk az óvodai csoportunkban, így indult útjára a “Tündérnyelv” program óvodán kívül is.

Azonban minden konfliktusmegoldás alapja, hogy beszélnünk kell tudnunk az érzéseinkről. Tapasztalatom szerint ez mindannyiunk számára nagyon nehéz. Mélyen beleástam magam az érzelmi intelligenciáról szóló szakirodalmakba és egy kérdés egyre inkább elkezdett foglalkoztatni.

Miért úgy növünk fel, hogy nem tanítanak meg beszélni az érzéseinkről? Egészségesebbek és boldogabbak lehetnénk!

Ezen változtatni kell! BESZÉLJÜNK AZ ÉRZÉSEINKRŐL!

Ez a felismerés buzdított arra, hogy azon munkálkodjam, hogyan lehetne megtanítani az érzéseket már óvodáskorban a kicsiknek. Hogyan tehetném az érzéseket, fogalmi dolgokat számukra is megfoghatóvá, érthetővé? Sikerült egy jól működő és átadható szisztémát megalkotnom, amely nagyon eredményes. Erről szól a “Csillagtündér módszer”.

Mindannyian arra vágyunk és az a célunk, hogy gyermekeink egészségesek és boldogok legyenek. Szeretnék a szülők “támogatásával” hozzájárulni e nemes cél eléréséhez, a módszer minél szélesebb körben való elterjesztéséhez. Hiszem, hogy együtt sikerülni fog!

Óvodapedagógusként jelenleg is dolgozom, kiváló kollégákkal egy “mesés” angyalföldi óvodában. Szabadidőmet leginkább a családommal és kutyusommal szeretem tölteni. Hobbim az éneklés, szeretek pingpongozni és darts csatákat vívni.

Teljes lelki elköteleződéssel a legnagyobb vágyam, hogy hozzájárulhassak minél több gyermek lelki egészségéhez és boldogabb életéhez.

Tanítsuk meg gyermekeinket az érzelmek kifejezésére!

Szülők írták...

Kedves Kriszti néni!

Mi úgy érezzük, hogy fiunk sokkal bátrabban, tabuk nélkül beszél az érzéseiről, ami nagyban megkönnyíti a vele való kommunikációt és azt, hogy megértsük, mi jár a kis fejében. Egyértelműen látszik, hogy a módszer segítségével a gyermekeink érzelmi intelligenciája meghaladja a kortársaikét. Olyan dolgokkal tudunk sebet ejteni a kis szívükben, amire nem is gondolnánk, de a módszer miatt ők azonnal meg tudják fogalmazni, ha valamivel megbántottuk őket és ez sokat segít nekünk. Mi nagyon hálásak vagyunk a sok energiáért.

Üdvözlettel,
Ági (4,5 éves kisfiú anyukája)

ADHD, autizmus

Kisfiam 9 éves ADHD-s autista tünetekkel. Amikor dühös, bántja magát, nehéz megnyugtatni. Éppen egy dühösség után volt, amikor Csillagtündért elkezdtem olvasni a mesekönyvből. Felcsillant a szeme, amikor meghallotta, hogy valaki megszólalt, tehát a füle ott volt. Lehasalva végighallgatta és minden este várta, újból vegyük elő olvasni. Várta, hogy mi jön, mikor száll le a Tündérke. Első nap Öröm érzéspuhanykával aludt,

Tovább olvasom »

Csillagtündér generáció – már az iskolában

Kedves Kriszti néni! Ígértem, hogy időnként küldök visszajelzést hogy mik a gyakorlati tapasztalataim a Csillagtündér módszerrel kapcsolatban, olyan „alanyról” 😊, akinek szerencséje volt első évfolyamként 3 éven keresztül nap mint nap az óvodában ennek a módszernek a keretei között/ hatása alatt nevelkedni. Milla egy mély érzésű kislány, aki okosan és érzékenyen bánik az emberekkel és a helyzetekkel egyaránt. 6 évesen

Tovább olvasom »

A Csillagtündér mesésmódszer

Játék, amely rólunk szól, egymásról,
amely élvezetes és a kötődésről szól,
ami egy életre összekapcsol.

Játék, s még is véresen komoly,
a tét, hogy gyermeked később hogyan boldogul,
tudni fogod-e hogy segítségre szorul?

Ha most megtanulja, hogy érzéseit kimondja,
hogy merjen beszélni arról, ami a szívét nyomja,
lelkét folyamatosan karbantartja.

Nem halmoz fel betegítő gondolatokat,
érzései kimondásával elengedi azokat,
a lelki egészség az, ami megmarad.

Érzései felismerésével problémáit meglátja, megoldja,
kikövezi útját a boldog felnőtt korba.

Tovább viszi magával, társával és gyermekeivel megosztva
s szárba szökken az elültetett magocska.

Társadalmunkban nem lesz tabu az érzések kimondása,
empatikusabbak leszünk és figyelünk egymásra.

Így hallgatnak meg minket a fiatalok, amikor öregek leszünk,
s ez lesz jutalmunk, ha ezért most teszünk.

Boldogabb lehet az emberi lét,
minőségi változás, mert felsőbb szintre lép.

Csillagtündér tehát csak egy játék, amely mindenkinek szól,
játék, amely élvezetes és mindenkit összekapcsol.

Pintér Krisztina