Csatlakozás óvodai intézményeknek

Csatlakozás óvodai intézményeknek

Szeretettel várom Óvodavezetők megkeresését, amelynek során egyeztetünk egy időpontot, amikor bemutathatom az érzelmi intelligenciát megalapozó pedagógiai innovációt és eszköztárát.

Ezt követően egyéni szerződés szerint, biztosítom a Csillagtündér mesésjáték eszközeit és  módszertani képzését nevelés nélküli munkanapok keretében. Budapesten személyesen, vidéken online formában.

Bevezetésre kerül az óvodai csoportokban a Csillagtündés mesésjáték módszer és játékeszközeinek gyakorlatban való folyamatos használata. Megalapozódik a gyermekcsoport érzelmi intelligenciája, amely szükséges az érzelmek kezeléséhez, valamint a konfliktusok hatékony megoldásához az együttműködő kommunikáció segítségével.  A gyermekek képessé válnak az érzelmek felismerésére, megnevezésére, több módon való kifejezésére

Az Óvodavezető szeretné, hogy az óvodájában elérhető legyen az érzelmi intelligenciát fejlesztő Csillagtündér mesésjáték foglalkozás önköltséges délutáni programként a szülők és óvodapedagógusok örömére is?

–   engedélyezi a nála jelentkező hitelesített  Csillagtündér foglalkozásvezető pedagógus részére foglalkozások tartását

–   ha nincs foglalkozásvezető jelentkező, akkor felveszi velem a kapcsolatot és közösen megkeressük azt a kollégát, aki az óvodájából vagy más szomszédos óvodákból örömmel vállalná ezt a feladatot.

Óvodai tagintézmény-igazgatói vélemények

Csillagtündér mesésjáték módszer ajánlása

A Csillagtündér mesésjáték módszernek van létjogosultsága, hiszen a játék alkalmazásával a gyermekek lelki egészségének megőrzésére, érzelmi intelligenciájuk megalapozására, és a szülők edukációjára fókuszálhatunk.

Tapasztalataim szerint, az elmúlt időszakban fokozottabban előtérbe került a gyermekek és a szülők közötti érzelmi elakadás, a következetes gyermeknevelés hiánya, a hagyományos és modern szerepek torzulása. Felgyorsult világunk, hatalmas kihívások elé állítják a családokat, hiszen a gyermeknevelést, a helyes szülői magatartást, a harmonikus együttélést a legtöbben csak idealizálják, holott rengeteg kihívással, érzelmi megterheléssel és erőfeszítéssel járó összetett folyamatokról beszélünk.

A módszer elsajátításával egy önismereti tréning veszi kezdetét, hiszen az érzelmek felvállalásával a gyermekek lelki egészségének megőrzése, a szülő-gyermek közötti érzelmi kommunikáció, valamint a gyermek érzelmi intelligenciájának megalapozása, és a nevelési nehézségek megkönnyítéséhez kapunk egy kulcsot, mely nem utolsó sorban a pedagógusok munkáját is segíti.

A Csillagtündér módszer egy hatékony eszköz, amely elősegíti az asszertív kommunikációt, a konfliktushelyzetek sikeres megoldását, az érzelmi intelligencia fejlesztését. Ajánlom minden családnak, és pedagógus kollégának, akik szeretnék támogatni a gyermekeiket, valamint csoportközösségük érzelmi fejlődését.

Szemerédi Zsanett
Tagintézmény-igazgató
Zuglói Egyesített Óvoda
Cseperedő Tagóvoda

(Fotó a XIII. Kerületi Csicsergő Tagóvodában készült)

(Fotó a Zuglói Ezüstfenyő Tagóvodában készült)

Csillagtündér - érzelmi intelligencia fejlesztés

A Csillagtündér (érzelmi intelligencia fejlesztő játék) ismertetőjének jó hangulatú előadásán, megismertük a játék gyakorlati lehetőségeit, inspirációit, az egymástól való tanulás lehetőségét, az érzelmeink, gondolataink véleményünk őszinte kinyilvánítását.

A workshop igazán érdekes “bemelegítő” feladatokat tartalmazott, ezáltal ráhangolódtunk érzelmileg is az adott témára, melyet az előadó “személyes varázsa”, felkészültsége, és a gondosan összeállított prezentációja is segített. Vizuális támogatással segítette az aktív és együttes gondolkodást. Az előadás során az elgondolkodtató történetek, váratlan párhuzamok és “aha” élmények egyaránt megjelentek.

Az előadáson az interaktivitás folyamatos volt, mely során kérdéseinket, ötleteinket, észrevételeinket, kérdéseinket bátran megfogalmazhattuk, választ kaptunk rá, vagy elindított bennünk egy saját válaszkeresési folyamatot. Az egész előadást a változatosság, nyugalom, tanulságok levonása és a lehetőségek határtalansága hatotta át!

A Csillagtündér játék segíti a zárkózottabb, érzéseikről kevesebbet kommunikáló gyermekeket, hogy megtanulják kifejezni érzéseiket, érzelmeiket. A közös beszélgetések, a játékban lévő mesék segítik a gyermekek közötti esetleges konfliktusok megoldását, ezáltal kapcsolataik erősödnek, empatikus képességeik fejlődnek. Segíti az egyéni, boldog és boldogtalan pillanatok közös átélését.

A játékok játszása közben a gyermekek önfeledten beszélhetnek érzéseikről, megismerhetik önmagukat, megtanulják megfogalmazni azokat a számukra megfoghatatlan belső pozitív és negatív erőket, amelyeknek eddig nem voltak tudatában.

A játék fejleszti a társas kompetenciát, beszédkészséget, megfigyelő képességet, párbeszédeket, drámajátékok önfeledt játszását! A játékban nincsenek versenyek – sem vesztesek, sem nyertesek, vannak benne viszont kihívások, továbblépések egy-egy új képesség felé. A felszabadító sikerélményt az önmagunkkal és másokkal való lelki találkozások során együttesen, közösen élhetjük át.

Fontos lenne, hogy a játékkal a szülők is megismerkedjenek. Szülői értekezleten kipróbáltuk, ajánlottuk, hiszen van olyan szülő, akinek gondot jelenthet egy-egy konfliktus kezelése, határok megtartása, és az ezek által létrejövő érzelmeinek kifejezése gyermeke felé.

Otthoni használat előnye lenne, hogy a gyermekeknek természetessé válik beszélni érzéseikről, érzelmeikről, az érzelmileg intelligens gyermekek boldogabb felnőttekké válnak és ezt az értéket mintaként adhatják majd tovább.

Kásáné Sulyok Ágnes
tagintézmény igazgató
Budapest Főváros XIII. ker. Önkormányzat
Egyesített Óvoda
Gyöngyszem Tagóvodája

Az Óvodai Nevelés szakmai –módszertani folyóirat szerkesztőségének ajánlása

Örömmel tudatjuk, hogy a gyermekközpontú óvodai élet mindennapi tevékenységei című Videó – pályázatunkra ismét érkezett egy videófelvétel.

A felvételt beküldő óvodapedagógus Pintér Krisztina a Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Egyesített Óvoda Meséskert Tagóvodájának Katica csoportos óvodapedagógusa, akinek a nevéhez fűződik a most bemutatásra kerülő Csillagtündér módszer.

A videófelvételen a gyermekek szabad játék során önállóan használják a módszer játékait.

„ Az érzelmi intelligenciát fejlesztő Csillagtündér mesésjáték módszer eszközei:

– érzelmeket megmutató és felismerő – mimikát gyakorló kártyajáték,

– Csillagtündér meséskönyv

– Csillagtündér mesekönyvhöz kapcsolódó színező,

– memóriajáték érzéskártyákkal,

– érzelmi kommunikációt gyakorló társasjáték,

– és az érzéspuhanykák, amelyek a 6 alap érzelmet jelenítik meg

A gyermekek a szabad játék során, önállóan is képesek a Csillagtündér mesésjáték módszer játékaival egymás érzelmi intelligenciáját és empatikus képességét fejleszteni. A különböző érzések ki és megbeszélésével, képesek az érzelmi tudatosságot gyakorolni, anyanyelvi kifejezőképességüket önállóan fejleszteni.

A Csillagtündér módszer eredményeinek köszönhetően a csoport magasabb érzelmi intelligencia szintje és érzelmi kommunikációs képessége, segítséget nyújt a konfliktusok verbális megoldásában, az együttérzésben és elfogadásban.

A módszer megkönnyíti a nevelési nehézségek (agresszió), a hétköznapi problémák megoldásait és megóvja a közösség lelki egészségét a jelenben és egyénenként a jövőben is. Mindezt a tudást játszva, szórakozva, észrevétlenül tanulják meg a gyermekek.

Szeretettel ajánlom minden óvodai csoportba a módszer bevezetését, a lelki egészséget megőrző Csillagtündér mesésjátékot.

A videófelvétel a pályázati kiírás feltételeinek megfelel. a Szakmai Tanácsadó Testület elbírálását, pozitív megerősítését követően került fel az Óvodai Nevelés Facebook oldalára.

Szeretettel gratulálunk Pintér Krisztina óvodapedagógusnak és a Katica csoportos gyerekeknek!

További sok sikert kívánunk!

Az Óvodai Nevelés szakmai –módszertani folyóirat szerkesztősége

Hornyán Anna
főszerkesztő

Sinkovicsné Király Angéla
főszerkesztő helyettes