Belépés óvodapedagógusoknak

Belépés óvodapedagógusoknak

Szeretnéd használni...

Szeretnéd  használni az óvodai csoportodban a Csillagtündér mesésjáték eszköztárat a gyermekek érzelmeinek kezeléséhez, konfliktusok hatékony megoldásához a mentális egészségetek érdekében?

E-mail-ben megrendeled  34.750 Ft-ért a módszercsomagot, amelynek használatához minden segítséget megkapsz, így gyakorlatban megtapasztalod a módszer hatékonyságát, eredményeit!

Rendelkezel a módszercsomaggal...

Rendelkezel a módszercsomaggal – vagy most fogod beszerezni – és szeretnél kockázat nélkül 100%-os sikergaranciával védjegyes Csillagtündér foglalkozás vezetőként plusz bevételi forráshoz jutni?

Jelentkezel és ha mindketten úgy döntünk, akkor  55.000 Ft csatlakozási díjjal 420.000 Ft bevételed lesz az első 6 hónapban, ha 10 gyermekkel indítasz délutáni fizetős csoportot az óvodádban (vagy máshol), havi 4×35 perc idejű foglalkozás megtartásával.

A 100% sikergarancia az által lesz biztosítva számodra, hogy csak akkor fizeted be a csatlakozási díjat, amikor 100%-ra leszerveztük, hogy indul csoportod, így a csatlakozás összege, már az első hónapban megtérül.

A csoport indításához megrendelsz 15.000 Ft értékben egy kiegészítő csomagot, amelyben az induláshoz szükséges anyagokat találod:

– tárgyi (báb, pendrive, nyomtatott színes képek),

– írásos ( levédett grafikai anyagok , részletes éves oktatási terv, játékgyűjtemény, minden olyan iratminta, ami a foglalkozásokhoz és szülői levelezésekhez szükséges)

– oktató film (4 Gb),

A módszertant (mesésjátékok megfelelő sorrendben történő használatát) az oktatófilmek, írásos anyagok és online konzultáció alkalmával sajátíthatod el néhány órában.

További folyamatos mentori támogatást kapsz egy zárt  facebook  csoport tagjaként.  Egyedi értékteremtő közösséget hozunk létre  – a gyermekek érdekében kitűzött közös célokkal – találkozásokkal, örömökkel, sikerekkel.

Nevedet és elérhetőségedet a Csillagtündér weboldalon hirdetjük, hitelesítjük.

Bevételi forrásaidat növeli a Csillagtündér mesekönyv szülőknek történő eladása, – amely ajánlott a foglalkozásra járó gyerkőcöknek –  melyhez a hálózat tagjai 50 % árkedvezménnyel jutnak hozzá.

Havi tagdíj: 6.500 Ft és évenként kötünk újabb megállapodást addig, amíg a hálózat tagjaként szeretnél működni és 100%-ban indul csoportod, tehát a garancia folyamatos számodra.

Jelentkezés feltétele:  pedagógus végzettség és elhivatottság a gyermekek érzelmi intelligenciájának fejlesztésében a lelki egészségük megóvása érdekében, hogy segítsük ezzel a kollégákat és szülőket is!

A Csillagtündér Program és oktatási hálózat célja: érzelmi intelligencia fejlesztéssel minél több óvodáskorú gyermek érzelemkezelésének segítése,  mentális egészség védelme, szülői edukáció

Vélemények:

A Zuglói Egyesített Óvoda Aprófalva Tagóvodája - kiscsoport

“A Csillagtündér programot, a mesék bemutatásával kezdtük. Minden nap elmeséltünk egy mesét a könyvből. A gyerekek nagyon megkedvelték, és már várták, hogy megismerkedhessenek az újabb érzésekkel. Amikor elmeséltünk egy adott történetet, akkor az ahhoz kapcsolódó puhanykát is bemutattuk a kicsiknek. Megfoghatták, simogathatták, ami nagyon tetszett nekik, és minden újabb mesénél nagyon motiváltak voltak, hogy megismerkedhessenek az újabb puhanykával.

Az érzelmekhez tartozó mondókákat is nagyon gyorsan megtanulták, és szívesen mondogatták, mondogatják azóta is. Kedvenc érzelmük az öröm, de nagyon szeretik a többi puhanykát is.

Rendszeresen beszélgetünk az érzéseinkről, a gyerekek érdekes dolgokat osztanak meg velünk és egymással is. A nap bármely időszakában odamennek, simogatják, néha többen odagyűlnek és egymással is beszélgetnek, hogy kinek, melyik a kedvence.

Egy idő után szokássá is vált, hogy amikor reggel bejönnek az óvodába, akkor felteszik a jelüket ahhoz az érzéshez, amelyik „tetszik” nekik (ahogyan érzik magukat). Nagyon nyíltan beszélnek arról /és érdekes módon nagyon jól képesek megfogalmazni érzéseikkel kapcsolatos gondolataikat/, hogy miért arra az adott helyre tették a jelüket. Mostanában már nem csak reggel, hanem a nap folyamán többször is átrakosgatják jelüket, ahhoz a puhanykához, ahogy éppen érzik magukat.

Mielőtt még megismertük volna a programot kissé idegenkedtünk a bevezetésétől, de nagyon pozitív vélemény alakult ki bennünk, hisz a gyermekek azóta sokkal nyíltabban képesek beszélni érzéseikről.

Nagyon hasznos program ez a számukra!

Katica csoport – kiscsoportosok”

Csillagtündér ajánlás a Vizafogó Tagóvodából

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat Egyesített Óvodája 2022. év karácsonyra minden gyermekcsoportot megajándékozott a Csillagtündér társasjátékkal, mi is ezáltal ismerkedtünk meg ezzel az innovatív módszer- és eszközrendszerrel.

A játék már külső megjelenésében is esztétikus, mely elsőre különösen a lányok érdeklődését keltette fel. 5-6 évesek korcsoportjáról lévén szó azt tapasztaltuk, hogy az érzelmekkel való megismerkedés, és azok azonosítása könnyedén sikerült a gyermekeknek, melyet a dobozban található, Csillagtündér és az érzelmek c. könyv meséinek meghallgatása, valamint a hozzájuk kapcsolódó versek megismerése is segített.

Az érzelmeket megjelenítő színes „puhanykák“ és a kártyák játékos lehetőséget nyújtottak a gyerekek számára az érzelmek felismerésének és azonosításának gyakorlására, valamint az ezzel kapcsolatos ismeretek elmélyítésére. A játék izgalmát tovább fokozta a táblajáték szabálya, mely érdekes és szórakoztató együttlétet biztosított a gyermekek számára.

Azt tapasztaltuk, hogy a játék keretében a gyermekek könnyebben megnyíltak egymás számára, bátran meséltek történeteket örömeikről, de negatív megéléseikről, akár a gyermeklétből adódó félelmeikről, szorongásaikról is. Szavakba tudták önteni egy-egy történet kapcsán átélt érzelmeiket, mely segített számukra azok feldolgozásában, miközben gyakorolták egymás türelmes és figyelmes meghallgatását.

Olyan információkat is megismerhettek egymásról, mely segítette őket társuk viselkedésének megértésében, egymás elfogadásában, szükséges esetben az egymásnak való segítség nyújtásban. Megélhették azt az érzést, hogy szabad átélniük az érzelmeiket, és mintát is kaphattak arra vonatkozóan, hogyan tegyék ezt úgy, hogy annak formája elfogadott legyen a közösségen belül is. Ez is hozzásegítette a gyerekeket konfliktusaik erőszakmentes megoldásainak keresésében.

Nevelő munkánk során azt tapasztaltuk, hogy a Csillagtündér módszer alkalmazása segítséget nyújtott a gyermekek formálódó érzelmi-akarati fejlődésének támogatásában a saját, megélt érzelmek megfigyelése, azonosítása, és azok játékos feldolgozási lehetőségei által, a pedagógusok számára pedig egy újabb lehetőséget biztosít a gyermekek alaposabb megismeréséhez, és ezáltal a személyes szükségleteikhez igazodó szakmai-módszertani eszköztárunk bővítéséhez.

A tagóvodánk egyik nevelés nélküli munkanapján, Pintér Krisztina által tartott gyakorlatorientált bemutató során újabb ismereteket kaptunk a Csillagtündér módszer- és eszközrendszer sokféle fejlesztési lehetőségével kapcsolatban, mely segítséget nyújtott annak szélesebb körű és tudatosabb pedagógiai alkalmazásában.

Bálintné László Barbara és Fűzér Dóra Petra

Budapest Főváros XIII. Kerületi Önkormányzat

Egyesített Óvoda Vizafogó Tagóvodája

Csillagtündér az Ákombákom Tagóvodában

Nevelőmunkánk során egyre inkább tapasztaljuk az értelmi nevelés mellett az érzelmi nevelés erősödő szerepét. A 3-6 éves korosztálynál az érzelmi intelligencia fejlesztése nem könnyű feladat. Ezért nagyon örülünk, amikor olyan új módszereket, eszközöket kapunk a kezünkbe, mint a Csillagtündér.

A Csillagtündér nagy erőssége, hogy egy gyakorló óvodapedagógus alkotta meg, aki a gyerekek életkori sajátosságaihoz, érdeklődéséhez, fejlettségi szintjéhez, a csoport életéhez, napirendjéhez illesztette a módszert. Maguk az eszközök, a mesekönyv, a puhanykák, a színező füzet, a társasjáték nagyon igényesen, stílusosan lettek elkészítve, megrajzolva.

Szerencsés volt, hogy a mesékkel, játékkal, az elméleti alapokkal, az eszközökkel a módszer megalkotója ismertette meg nevelőtestületünket. Az Ő hozzáértése, elméleti tudása, lelkesedése, tapasztalatai meggyőztek minket arról, hogy csoportunkban kipróbáljuk ezt a lehetőséget. A módszer bevezetéséhez hozzájárult, hogy minden csoportunk kapott egy- egy készletet. Miután a meséken keresztül megismerkedtünk a versikékkel, puhanykákkal, az eszközöket a gyerekek számára elérhető helyre tettük, hogy bármikor elővehessék.

A Csillagtündér bevezetése a mesék megismerésével kezdődött, egyesével olvastuk és folyamatosan ismételtük őket. Fontos volt, hogy az érzelmekhez tartozó versikéket memorizáljuk. Ezzel egyidejűleg ismerkedtünk meg a „puhanykákkal” is. A mesékkel minden gyermek tudott azonosulni, a versikék által szókincsük bővült.

Csoportunkba érkezve a gyerekek első feladata, hogy felhelyezzék jelüket egy „megérkeztem” táblára. Miután megismerkedtek a hat alap érzelemmel gyermekeink, beérkezéskor jelüket ahhoz az, érzelmet kifejező képhez tehették fel, ami éppen akkor legjellemzőbb volt rájuk. Reggelente megbeszéltük, milyen érzésekkel érkeztek és ezen nap közben is változtathattak, ha szerettek volna. Ennek köszönhetően a gyerekek megfogalmazhatták, ha valamiért haraggal, sírósan érkeztek. De elmondták azt is, ha valaminek nagyon örültek.

Hetente legalább egyszer beszélgető körbe is eljöttek a puhanykák, az érzések. Nagyon sokat megtudtunk közben a gyerekekről: családi viszonyokról, sérelmekről, félelmekről, hétvégi programokról, örömökről. Bátrabban meséltek az érzéseikről. Közben fejlődött együttműködésük, egymásra figyelésük, jobban elfogadták, meghallgatták egymást. Önbizalmuk erősödött, és a közöttünk lévő kapcsolat is erősödött általa. Nagyon rövid időn belül elnyerte a gyerekek tetszését.

A szülőket is beavattuk a módszer lényegébe, hiszen együtt nevelünk. A gyerekek odahaza is sokszor meséltek Csillagtündérről és a szülők érdeklődve kérdeztek róla, visszajelzésként nagyon pozitív gondolatok jöttek vissza. Többen otthon is alkalmazták az óvodában tanultakat: elmondták, milyen érzés van a szívükben és megindokolták, miért.

A módszert sikeresen alkalmaztuk vegyes csoportjainkban, a gyerekek megtanulták érzéseiket kifejezni, megérteni, ráéreztek, mire van szükségük és mire nincs. Sokat segített a frusztrációs helyzetek megoldásában és a gyermekek megnyugtatásában.

Csoportunkban az elmúlt években több, érzelmi intelligenciát fejlesztő módszert/eszközt alkalmaztunk és messzemenően a Csillagtündér vált be a legjobban.

Sikerélmény azt tapasztalni, hogy már a háromévesek is képesek mondatokba foglalni az eszközök segítségével az érzéseiket. Amikor egy gyermek bátran elmondja érzéseit, és átélheti, hogy társai megértéssel fordulnak felé, meghallgatják, megpróbálnak segíteni, ez leírhatatlan érzés!